Na webu jsme si postupně představili některé z hostů této jedinečné akce:
Radim Hladík
Významný český rockový kytarista, skladatel, producent a pedagog. V patnácti letech hrál na kytaru ve skupině Komety. Od roku 1964 vystupoval profesionálně v klubu Olympik. Byl členem legendární beatové skupiny The Matadors. Od druhé poloviny 60. let 20. století je považován za jednoho z nejlepších českých kytaristů. V roce 1968 stál u vzniku skupiny Blue Effect. Za zmínku určitě stojí jeho spolupráce se slovenskou hudební scénou (Marián Varga, Pavol Hammel nebo Fedor Frešo). Společně se zpěvákem Leškem Semelkou a bubeníkem Vladimírem Čechem nahráli vítěznou písničku Bratislavské lyry 1979 - Šaty z šátků. Věnuje se i folkové hudbě, připomeňme společná vystoupení s Jaroslavem Hutkou, kterého doprovází na klasickou španělskou kytaru. Nesmírně zajímavá byla i jeho spolupráce s Dagmar Andrtovou-Voňkovou.
Ondřej Konrád
Foukací harmonika, zpěv. Je hudební publicista a pak právě hráč na harmoniku. Prošel kapelami Blues Band Luboše Andršta a Petera Lipy, Blues Union, Blues Session, Binder-Konrád Blues Band, Visegrad Blues Band, Šavle meče. Stojí v čele vlastní formace Gumbo. Spolupracoval s polským bluesmanem Tadeuszem Nalepou a řadou dalších interpretů a skupin. Je nejvyhledávanějším studiovým hráčem svého nástroje u nás.
Kamil Střihavka
Zpěvák, který začal v roce 1986 zpívat s power metalovou skupinou Motorband. Později přešel od Power Metalu k Hard rocku. Vystupoval v triu BSP (Balage, Střihavka, Pavlíček), účinkoval v české adaptaci rockové opery Jesus Christ Superstar v pražském divadle Spirála, kde ztvárnil od roku 1994 do roku 1998 ve stovkách repríz Ježíše. Mezi jeho další muzikály patří například Johanka z Arku či Excalibur. V současnosti je frontmanem kapely Kamil Střihavka & Leaders!, vystupuje v Hudebním divadle Karlín v rockové opeře Jesus Christ Superstar, v muzikálu Robin Hood a také v projektu Oidipus Tyranus Rock Opera .
Roman Dragoun
Hudebník, klávesista, zpěvák a skladatel. Hrál, či stále hraje v rockových skupinách Progres 2, Futurum, Stromboli a T4, vydal několik sólových alb (Stín mý krve 1995, Slunci blíž 2000, Otlučená srdce 2009), zpíval v muzikálech (1997-1998 hrál a zpíval v roli Ježíše v muzikálu Jesus Christ Superstar, působil v muzikálu Apokalypsa) a spolupracuje jako studiový hráč s mnoha dalšími hudebníky (např. Bára Basiková, Michal Pavlíček, Raven, Marakana, Pavla Kapitánová, Leona Machálková či Lucie Bílá). V současnosti vystupuje i sólově či se svojí doprovodnou skupinou His Angels, občas hraje i s kapelou svého syna David Dragoun Band.
je český zpěvák a jediný původní člen skupiny Krucipüsk. Dříve působil v kapelách Der Fraumann, Oi oi Hubert Macháně, Solomon Bob, krátce host na bicí u Tří sester. V roce 2010 si zahrál roli učitele Horáka ve filmu Bastardi, byl i spoluautorem hudby k tomuto filmu. V divadle Ta Fantastika vystupoval v roli Uthera v muzikálu Excalibur, v muzikálu Obraz Doriana Graye vystupoval v roli Žebráka.
Dan Bárta
je český zpěvák, textař a fotograf. Je známý ze skupiny Alice, se kterou natočil v první polovině devadesátých let tři alba (Yeah! 1991, Ústa hromů 1993, Alice 1995). Natočil také výborné album s projektem Romana Holého Die El.Elephant!? (Elephantology!? 1994), zpíval se Sexy Dancers (Butcher's On The Road, 1998), J.A.R. (Mein Kampfunk 1997, Homo Fonkianz 1999, Mydli-to! 2000, Nervák 2002, Armáda špásu 2006, Dlouhohrající děcka 2011) a nové horizonty začal dobývat v rámci jazzového projektu Illustratosphere (Illustratosphere 2000, Entropicture 2003, Animage 2008). V devadesátých letech zpíval také v muzikálech Jesus Christ Superstar (album 1995) a Evita (album 1998). Je držitelem několika cen Akademie české populární hudby, v roce 2006 se umístil třetí v anketě Český slavík. Hrál také v několika filmech, kdy nejznámější je asi role vodníka ve filmu Kytice. Objevil se dále na několika dalších projektech, jako jsou soundtracky Snowboarďáci, Rafťáci, Horem pádem, Crushing Bliss. Jako host pak zpíval na albech Monkey Business (Save The Robots 2001, Kiss Me On My Ego 2005). Vedle mnoha dalších hudebních aktivit se také amatérsky zabývá fotografováním vážek. V roce 2008 vystavoval fotografie v Galerii a literární kavárně knihkupectví Academia v Praze (ve Wiehlově domě) a v Brně. Ve stejném roce také vyšla publikace Vážky České republiky na které spolupracoval cca 8 let. Je po něm také pojmenováno šídlo Gynacantha bartai Paulson and von Ellenrieder (2005).
Luboš Andršt - bluesový,
jazzový a jazzrockový kytarista a skladatel. Ve čtrnácti letech začal hrát na kytaru jako samouk. V roce 1966 vstoupil do amatérské rockové skupiny Roosters, s kterou hrál rhythm & blues. V květnu 1969 představil v pražské Aréně profesionální trio Blues Company Ltd. Skupina nacházela inspiraci především u britských kapel John Mayall´s Bluesbreakers, Jethro Tull a Ten Years After. Krátké bylo Andrštovo působení v George & Beatovens, zato další skupina Framus Five přes nedlouhé trvání poskytla kytaristovi příležitost debutovat na historií prověřeném albu Město Er. (Znovu se dočasně vrátil do Framus 5 v roce 1987.) V letech 1970–73 hrál v Jazz Q Martina Kratochvíla, s níž nahrál album Pozorovatelna. Většího autorského prostoru se mu dostalo v letech 1973–78 ve skupině Energit, orientované na jazzrockový Mahavishnu Orchestra. V roce 1980založil syrově znějící Blues Band, jehož název podle potřeby parafrázoval: Blues Band Luboše Andršta, Luboš Andršt Blues Band, LA Blues Band. Přitom spol pracoval na dalších projektech, jako bylo natáčení dvojalba Divergencie se skupinou Collegium Musicum. 28. 4. 1998 v Kongresovém centru v Praze vystoupil na jednom pódiu s B. B. Kingem. Znovu se potom setkali v Praze v roce 2000. V roce 1990 sestavil a vedl doprovodnou kapelu zpěvačky Marty Kubišové. Andršt složil na devadesát skladeb a účinkuje na 36 albech. Od roku 1987 nepravidelně vystupuje v akustickém triu, původně zvaném Nu-Trio, s Michalem Prokopem (zpěv) a Janem Hrubým (housle). Rozmanitá je také Andrštova pedagogická činnost. V letech 1993–98 vyučoval hru na jazzovou kytaru při kurzech na pražské konzervatoři, je stálým lektorem Letní jazzové dílny Karla Velebného a Kytarového kurzu na ostrově Hvar. Pro zájemce o hru na kytaru napsal v roce 1988 Supraphonem vydaný lexikon Jazz, rock, blues, který vyšel znovu v přepracované verzi v roce 1995 v nakladatelství Muzikus. Pro Českou televizi připravil vzdělávací cyklus Kytarová klinika 2000.
Miloš
Dodo Doležal - český kytarista, skladatel a zpěvák, který od roku 1991 vydal pět hudebních alb. Je vlastníkem nahrávacího studia v Žirovnici.Jeden z nejzkušenějších a nejvyhledávanějších producentů na české rockové scéně začínal v rodišti ve skupině Žádná křeč. V roce 1985 doplnil obsazení pražské metalové skupiny Vitacit jako kytarista. Záhy se v kapele prosadil autorsky a po odchodu Ladislava Křížka také jako zpěvák. Pro své hráčské schopnosti byl přizván rovněž na turné rozšířené sestavy Kocábova a Pavlíčkova Výběru. V roce 1989 se Vitacit profesionalizoval a Doležal s ním prvně koncertoval v zahraničí – v Moskvě a v Bulharsku. První album Vitacitu Vzhůru přes oceán v roce 1990 bylo převážně jeho autorským počinem. Na objednávku některých firem, především Monitoru, se Doležal chopil produkce nahrávek předních metalových formací Törr, Brian, Kryptor, Masters Hammer, Debustrol a Arakain. Jako producent, kytarista a basový kytarista se podílel rovněž na albech zpěvačky Heidi (Cesta kolem těla), Anny K. (Já nezapomínám), Tanji (Tanja, Pád do nebe), Ladislava Křížka (Klíč k mé duši) a skupiny Wanastowi Vjecy (Tak mi to teda nandey). Celkem produkoval přes 120 alb. 7. 5. 1991 na koncertu v pražské Lucerně pokřtil své sólové instrumentální album My Little World a rozloučil se s Vitacitem. Jeho další kroky vedly opakovaně do USA, kde studoval hru na kytaru v Los Angeles, seznamoval se s praxí v nahrávacích studiích a navazoval kontakty s tamními hudebníky a zvukovými mistry. Napoprvé se vrátil s kytaristou Guyem Mann-Dudem a bubeníkem Davidem Eaglem a v ostravském studiu Citron s nimi nahrál převážnou část sólového alba Dráždivý dotek, které obsahovalo hit Soudím, společné dílo Mann-Dudea a Doležala s textem Ivana Poláka. V anketě Černá vrána byl Doležal jmenován nejlepším domácím rockovým kytaristou a společně s dalšími laureáty – zpěvákem Alešem Brichtou, basovým kytaristou Vlastou Henychem a bubeníkem Štěpánem Smetáčkem – nahrál album Zemětřesení, které výběrem repertoáru vzdalo hold památce zpěváka Jiřího Schelingera a dočkalo se živého provedení na stejnojmenném turné. S Mann-Dudem se Doležal znovu sešel v pražském studiu Rudolfinum při realizaci alba Miloš Dodo Doležal/Guy Mann-Dude, pro které získal rovněž amerického mistra mixáže Toma Fletchera (spolupracoval mimo jiné s Ozzym Osbournem, Yngwiem Malmsteenem a skupinou Motorhead). Bicí na tuto desku, která vedle hitu Karlův most nabídla i dvě anglicky zpívané písně, nahrál odděleně v Ocean Studios v Los Angeles Gregg Bissonette, známý z působení u zpěváka Davida Lee Rotha. V roce 1994 Miloš Doležal opustil Prahu a přesídlil s rodinou na Pelhřimovsko. V Žirovnici vybudoval nahrávací studio Hacienda, které si vydobylo znamenitou pověst zejména mezi rockovými hudebníky (nahrávaly zde např. skupiny Seven, Wolfram, The Rays Od The Sunshine, Řemen). V Žirovnici vzniklo rovněž album poslední sestavy Vitacitu Zaživa mrtví a pocta velkému vzoru Dodo hraje Hendrixe.
je česká zpěvačka populární hudby. Veřejně vystupovat začala v roce 1982 se skupinou Precedens. V roce 1986 začala souběžně s Precedensem vystupovat i s formací Michala Pavlíčka Stromboli. V roce 1988 Precedens opustila, aby se zase navrátila při nátáčení alba Pompeje. Z Precedens se na čas (v první polovine 90. let) stala její doprovodná kapela Basic Beat. V roce 1994 účinkovala v rockové opeře Jesus Christ Superstar (role Máří Magdalény) a hrála ji po 4 roky. Následovala hlavní role v muzikálové úpravě Dvořákovy opery Rusalka, titulní role v muzikálu Johanka z Arku (alternovala s Lucií Bílou) a role Kleopatry ve stejnojmenném muzikálu (alternace Ilony Csákové, Moniky Absolonové i Radky Fišarové). V Národním divadle účinkovala v baletním představení Lucrezia Borgia v dvojroli baletka/zpěvačka. V muzikálu Obraz Doriana Graye od Michala Pavlíčka hraje dokonce trojroli (Matku Doriana, Ještěrku a Operní Divu).