Dostáváte spoustu demo nahrávek z celého světa, existuje něco, co vás odradí ještě předtím, než si nahrávku vůbec pustíte?

 

Rád poslouchám to, co říká hudba sama, takže obvykle také podle ní soudím. Ale musím přiznat, že hudební produkce je také důležitá, a když jde o něčí debut, občas získám pocit, že ti muzikanti nebudou vědět, co s basovým partem, i když se ho ujmu já.

 

Skládáte někdy svůj basový part na jiný nástroj než na ten, který potom použijete ve studiu nebo na koncertech? Nebo víte hned, který nástroj se bude ke skladbě nejlépe hodit?

 

Basové party si skládám v hlavě, když poslouchám skladbu bez basy. Potom (i když mám potom při nahrávání k dispozici několik druhů bas) se snažím představit si, jaký zvuk by se mi pro ten basový part zamlouval. Někde ani tak nejde o to, jakou basu použít, jako spíš o to, jaký zvuk vytvořit. Teplý nebo mocný nebo ostrý nebo jasný nebo tlumený nebo úderný meno dlouhý a táhlý. Takový přístup mi pomáhá dodat skladbě jedinečnost.

Když jste nahrával basový part ke skladbě Petera Gabriela Don’t Give Up, držel jste prý svou dceru v náručí. Neumím si představit, že by se z ní po takovém zážitku nestala hudebnice. Je to tak?

 

Ráda hraje na basu, ale víc ji zajímá divadlo a film.

 

Umíte si představit, co byste dělal vy, kdybyste se neživil hudbou?

 

Ha! Tak na to ani moc nemyslím. Asi by se našlo pár věcí, které bych mohl dělat, možná bych byl spisovatelem.

 

Naplnilo zatím turné s The Crimson Projekct vaše představy? Jaké to je hrát v menších prostorách po velkých koncertech turné „Back to Front“ s Peterem Gabrielem?

 

Baví mě hrát v menších prostorách. Vlastně mě to baví víc než hraní v obřích arénách, kde bývá často problém se zvukem. Když je dobrá muzika, je i dobrá zábava, takže koncerty s The Crimson Projekct si hodně užíváme.

 

Byl byste ochoten vyzkoušet nástroj, na který jste nikdy předtím nehrál? Řekněme, že by za vámi někdo přišel před koncertem, podal vám úplně neznámý nástroj a řekl: „Zahraj, Tony“?

 

Většinou se k novým výzvám stavím otevřeně, ale upřímně řečeno, nové nástroje už moc nezkouším. Sám jich vlastním tolik, že mám co dělat, abych si zahrál aspoň na ně!

 

Jakou basovou kytaru a aparát používáte během turné The Crimson Projekct?


Hraju na svou pětistrunnou Music Man Stingray, basu, kterou používám obvykle. A pak také na Chapman Stick, na ten nástroj už hraju také hodně dlouho.