Spotify srovnali napříč celým světem chování jednotlivých fanoušků, žánrů a kapel, které jsou v daném žánru nejoblíbenější. Rozhodoval nejen počet přehrání jednotlivých skladeb, ale také počet zakoupení titulů, doporučení ostatním uživatelům a vracení se k muzice, kterou už fandové znají.
V kategorii metal na plné čáře vyhrály Metallica, Slayer, Judas Priest, Iron Maiden, Sepultury, Pantera, Cradle of Filth, nebo Anthrax.
Jejich fandové se chovají paradoxně přesně opačně, než byl původní záměr Spotify. Novou hudbu v žánru hledají, ale skoro vždy se vracejí ke své oblíbené klasice.
To potvrzují i lidé z branže. Bob Lugowe z hudebního vydavatelství Relapse Records není prý výsledkem překvapen: „Metaloví fandové nosí své oblíbené kapely a jejich loga na triku nebo bundě, nechávají si tetovat loga a maskoty na tělo, koupí všechny verze, barvy a formáty svých oblíbených kapel. Jsou schopni cestovat stovky kilometrů na koncert. Své kapely milují celý život.“
Klinický psycholog Michael Friedman před rokem ve své studii napsal: „Metaloví muzikanti a jejich fanoušci jsou zvláštní skupinou lidí. Jsou vlastně celoživotní „outsideři“ ve společnosti, kteří ale přesně vědí kam patří a v jaké skupině lidí se cítí dobře. Na rozdíl od popu a kapel, které přicházejí a odcházejí, jste-li fanoušek kapel jako Metallica, vydržíte u toho do smrti.“
A co na to třeba Biff Byford, zpěvák Saxon? Ten už svůj názor na hudební fanoušky vyjádřil před lety v jednom z rozhovorů. „Metal je obří kmen. Ta hudba je hudba kmene. A pokud jste fanoušci té hudby, patříte do kmene. A nehraje roli, odkud jste, kolik vám je. Když popová kapela vydá špatnou píseň, je to její konec. To v metalu neplatí. Fanoušci vám odpustí, když občas vydáte hloupost. Svou loajalitou, dávají své kapele další šanci fungovat bez problémů a příště vydat třeba album roku.“
Jen pro zajímavost. V průzkumu za metalem zůstal právě pop. Pak následují fandové country, folku a rocku.
(foto: flickr.com, autor: Todo Brennan)