8.3.
Makovský, Střihavka, Dragoun a Meier prozářili Semilasso
IV. ročník Beatfestu nabídl šestihodinový maraton úctyhodného kalibru
Soudě podle totálně vyprodaného Semilassa dobré tři týdny před vypuknutím očekávaného rockového klání, byl zájem brněnských, ale i přespolních hudebních příznivců opravdu úctyhodný. Lze konstatovat, že Beatfest se v Brně stal už jistou tradicí a nutno podotknout, že ani tentokrát hudební dramaturgie měla při sestavování účinkujících šťastnou ruku.
Do nezáviděníhodné role zahajujícího hudebního maratonu byl zvolen Fleret – známá a uznávaná moravská folkrocková skupina, která i bez Jarmily Šulákové podala slušný výkon, kde nechyběla bodrá lidová rozpoutanost kořeněná tu a tam humorem.
Dalšími účinkujícími byla pražská skupina 5P v čele se svým frontmanem zpěvákem Lubošem Pospíšilem. Skupina předvedla velmi slušný výkon postavený na pronikavém tenoru zpěváka, který dokáže pracovat i s náročnějším textovým materiálem na pokraji hudební poezie. Obdivuhodný výkon podala pravděpodobně jediná ženská bubenice u nás – Pája Táboříková, jejíž razantní způsob hry si nijak nezadal s její ženskou křehkostí. Úspěch sklidily například písně Kampa a Nestřílejte na milence. Spojení rocku s moderním šansonem se předvedlo v dobrém světle a bylo určeno především pro přemýšlivějšího posluchače…
Jihomoravskou metropoli zastupovala folkrocková legenda Folk Team, která dokázala dostat do velmi slušné rovnováhy lehce ironické songy s vtipnými a mnohdy aktuálními texty a co navíc prolínat hudební žánry. Suverénní hra klávesového hráče Romana Ježe byla pro kapelu důležitým aspektem, stejně tak jako expresivní interpretace zpěváka a kytaristy Romana Venclovského. Významným překvapením bylo ovšem hostování brněnského kytarového virtuosa Miloše Makovského, který dokázal svými obdivuhodnými technikami hry a tvorbou tónů proměnit elektrickou kytaru v mistrovský nástroj s jedinečnou hudební prezentací…
Z hlavního města dorazila legendární skupina Etc… v čele s klasikem domácího bigbítu Vladimírem Mišíkem. Tahle respektovaná kapela v domácím prostředí odvádí standardně kvalitní výkon, vykazující jedinečnou souhru a práci svou výtečných kytaristů Petra Pokorného a Pavla Skály a excelentního baskytaristy Jiřího Veselého. Mišík zazpíval starší i mladší ukázky ze svého repertoáru – např. Šmajdák a ploužáky, ale také Sluneční hrob, Sladké je žít nebo Nádraží. Mišíkův zastřený hlas výtečně kooperoval s dravým rockem, ale i se subtilnějšími akustickými baladami…
Hlavním magnetem večera se stala uměle vytvořená hudební supergroup, sestavená hlasováním posluchačů Rádia Beat, kteří vybrali opravdu hvězdnou sestavu. Kytarová legenda Michal Pavlíček, procítěný klávesový hráč a zpěvák Roman Dragoun, démonický houslový improvizátor Jan Hrubý, baskytarový čaroděj Vladimír „Guma“ Kulhánek a famózní bubeník Miloš Meier. Nechyběl ani zpívající frontman Kamil Střihavka, jehož dlouhá hříva světlých vlasů zářila mezi reflektory stejně jako expresivní vokální projev, který nenechal nikoho na pochybnostech, že stále patří v rockovém žánru u nás na přední místa kvality.
Zazněla směs skladeb domácí i zahraniční scény. Jmenujme strhující Hey Joe, rockovou rapsódii O hory ó hory, ale i zajímavě koncipované zahraniční coververze legendárního songů You Keep On Moving od Deep Purple, Guilty od Nazareth, Whole Lotta Love od Led Zeppelin, All Right Now od Free nebo Highway To Hell od AC/DC. Vystoupení téhle „kapely snů“ bylo prošpikováno řadou famózních improvizací, v nichž exceloval celý umělý ansámbl a jednotliví hudebníci hráli opravdu na plný plyn. Pravděpodobně nejsilnějším okamžikem večera byla sólová prezentace talentovaného a technicky mimořádné vyspělého bubeníka Miloše Meiera, který svou hráčskou ekvilibristikou, fantastickými bubenickými breaky a neobyčejnou razancí předvedl vpravdě ďábelskou hru v řadě případů famózní úderné koncepce nazvučené do superprůrazného zvuku. V současnosti lze označit Meiera za nejdravější hudební talent za bicí baterií u nás. Rovněž Roman Dragoun ve vlastní prezentaci dokázal ztišit rozbouřenou arénu Semilassa v subtilní klavírní baladě, stejně jako v expresivním vyvrcholení.
Pochválit je třeba zvukaře, kteří tentokrát odvedli svou práci opravdu mistrovským způsobem a samozřejmě organizátory Beatfestu – pražské Rádio Beat a hudební vydavatelství FT Records za bezchybnou organizaci, ale i samotný dramaturgický počin. Uznání náleží i spontánnímu výkonu zkušeného moderátora Martina Kudličky, který bezprostředností kořenil svou prezentaci v tom nejlepším slova smyslu.. Potěšujícím postřehem byla skutečnost, že kvalitní rocková hudba je silným magnetem nejen pro ty dříve narozené, ale i pro mladší generaci. A to byl pravděpodobně hlavní smysl celé akce: nabídnout výtečnou hudební produkci a spojit jejich vzájemné cítění… PETR GRATIAS
zdroj Deník Rovnost
7.3.
Kdo zaváhal se vstupenkama, v příštím ročníku musí být rychlejší, protože letos bylo už dlouho předem VYPRODÁNO! Postupně vystoupili Fleret + Kačes, Luboš Pospíšil + 5P, Folk Team + Miloš Makovský, Vladimír Mišík + ETC. Velké finále pak patřilo prvnímu exkluzivnímu vystoupení muzikantů vybraných v anketě časopisu Rock&Pop a Radia Beat ČESKOSLOVENSKÁ SUPERSKUPINA (Kamil Střihavka, Michal Pavlíček, Roman Dragoun, Guma Kulhánek, Miloš Meier a Jan Hrubý). Od startu v 18 hodin až po úplný závěr vytvářeli muzikanti i fanoušci beaťáci fantastickou atmosféru. Díky všem, už se těšíme na příště.